- Genel Bilgiler
- Başkanlığımız
- Hizmetlerimiz
- Duyurular
- Erişim Bilgilerimiz
Güncelleme: 29.02.24
Daire Başkanlığımızın görev alanları 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunun ve Yükseköğretim Kurumları, Mediko-Sosyal Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliğinin 4. Maddesi ile düzenlenmiştir. Buna göre Daire Başkanlığımız; “ilgi alanlarına göre boş zamanlarını değerlendirmek, yeni ilgi alanları kazanmalarına imkanı sağlayarak, gerek sağlık ve gerekse sosyal durumlarının iyileşmesine, yeteneklerinin ve kişiliklerini sağlıklı bir şekilde gelişmesine imkan verecek hizmetler sunmak, onları ruhsal ve bedensel sağlıklarına özen gösteren bireyler olarak yetiştirmek, birlikte düzenli ve disiplinli çalışma, dinlenme ve eğlenme alışkanlıkları kazandırmak ve 5.maddesinin C bendi öğrencilere burs ve kredi, beslenme, barınma, çalışma, dinlenme ve boş zamanlarını değerlendirme, ulaşım ve iş bulma alanlarında yardımcı olacak hizmetlerde bulunur” hükümleri, çerçevesinde, faaliyetlerine kuruluşumuzdan itibaren devam etmektedir. Daire başkanlığımızca; öğrenci ve personelimizin beslenme ihtiyacını karşılamak amacı ile yemekhane ve kantin işletmelerini takibi, sosyal ve kültürel ihtiyaçların karşılanması amacı ile; toplantı, konferans, sempozyum, tiyatro, gezi vb. organizasyonların yapılması, sportif faaliyetlerin planlanması ve organizasyonu, yurt işlemleri, kısmi zamanlı öğrenci çalıştırma iş ve işlemlerinin takibi, rehberlik ve danışmanlık ihtiyaçları karşılanır.
Daire Başkanı
Hamidiye Külliyesi Personelimiz
Ali İLLİK
Tekniker
Elif TEKGÖZ
Antrenör
Ahmetcan AYDIN
Tekniker
Ayten ARSLAN
Diyetisyen
Elif TEKGÖZ
Antrenör
Furkan IŞIM
Memur
Musa Ebrar ÇETİNDİL
Memur
Cahit GÜNEŞ
Destek Personeli
İbrahim SARIDAĞ
Hizmetli
Gülhane Külliyesi Şube Müdürü
Osman GÖRDEBİL
Şube Müdürü
Ümmühan ESER
Şube Müdürü
Ahmet ŞİMŞEK
Şube Müdürü
Nuretdin BİRECİK
İktisadi İşletme Müdürü
Gülhane Külliyesi Personelimiz
Emel KALINKILIÇ
Psikolog
Merve Nur DOĞRU
Psikolog
Muazzez ŞENOL
Hemşire
Sevcan TURAN
Diyetisyen
Ahmet ECEVİT
Tekniker
İlhan GÜNERİ
Sağlık Memuru
Özgür ÇETİNKAYA
Memur
Numan Cem YAMAN
Memur
Arda METİN
Memur
Ercan MUTLUTÜRK
Memur
Furkan Adnan KILIÇ
Memur
Hasan ÖKER
VHKİ
Recep ÇOBAN
VHKİ
İsmail BACAKSIZ
Aşçı
Recai KOÇER
Terzi
Soner SÖYLEMEZ
Berber
Ali AYGÜN
Hizmetli
Çiğdem ÇABUK
Hizmetli
Ayten AYGÜN
Hizmetli
Şengül ALP
Hizmetli
Dilek GÜL
Destek Personeli
Fatma ÇANGA
Destek Personeli
Nuh MENTEŞE
Destek Personeli
Nuray ATACAN
Destek Personeli
Abdullah UÇAN
Destek Personeli
Sadettin KANDEMİR
Destek Personeli
Organizasyon Şeması
1- BESLENME HİZMETLERİ
Üniversitemiz külliyelerinde öğrenci ve personelimize hizmet vermekte olan yemekhanelerimizde öğle yemeği servis edilmektedir.4 kap yemekten oluşan yemek menülerimiz diyetisyenler tarafından hazırlandıktan sonra onaydan geçirilmektedir. Yemek hazırlanması ve sunumu esnasında kullanılan gıda maddelerinin helal sertifikası olmasına ayrıca özen gösterilmektedir.
Ankara Gülhane Külliyemizde yerinde üretim yapılırken İstanbul Mekteb-i Tıbbiyye-i Şahane Külliyemizde taşımalı yemek hizmeti alınmaktadır. Yüklenici Firma tarafından yemekler külliyemize ısıyı ve havayı geçirmeyen termoboxlarda taşımaktadır. Yemekhanemize getirilen yüklenici mutfağında pişirilen yemekler servise hazırlanarak servis saati sunulmaktadır. Yemek servis katlarına fırınlar kurularak yemeklerin sıcak ve taze kalması sağlanmaktadır. Servis saatleri Külliyemizdeki bölümlerin öğle tatili göz önüne alınarak Daire Başkanlığımızca belirlenmektedir.
Üniversitemiz bünyesinde bulunan kantin ve restoranların denetimi de Daire Başkanlığımızca yürütülmektedir.
2- BARINMA HİZMETLERİ
Üniversitemize ait Ankara Gülhane Külliyemizde 1000(bin) öğrenci kapasiteli kız ve erkek yurtlarımız mevcuttur. Ayrıca personelimiz tarafından kullanılan 499 adet lojman ve 48 adet aparatlarımız da mevcut olup takibi Başkanlığımızca yapılmaktadır.
İstanbul Mekteb-i Tıbbiyye-i Şahane Külliyemiz de şu an için öğrenci yurdumuz bulunmamakta olup, kısa süreli konaklamalar için misafirhanemiz mevcut olup ile ilgili iş ve işlemler Daire Başkanlığımızca yapılmaktadır.
3- KISMİ ZAMANLI ÖĞRENCİ İŞLEMLERİ
Üniversitemiz öğrencilerinin; sosyal becerilerini artırması, Üniversitemizi daha iyi tanıması, çalışma ortamını tanıması amacı ile derslerinden geri kalan zamanlarında Üniversitemiz bünyesinde “kısmi zamanlı” olarak çalışma imkânı bulunmaktadır. Kısmi zamanlı öğrenci işlemler ile ilgili iş ve işlemler Daire Başkanlığımızca yapılmaktadır.
4- ÖĞRENCİ KULÜPLERİ
Üniversitemiz öğrencilerinin; sosyal becerilerini geliştirmesi, farklı bölümlerin kaynaşarak Üniversite aidiyetinin artması ve birlikte iş yapabilme yetilerinin oluşması/artması amacı ile ders dışında ilgi alanlarına göre oluşturdukları öğrenci kulüplerinin takibi, desteklenmesi işlemleri Daire Başkanlığımızca sürdürülmektedir.
2019-2020 eğitim döneminde 38 adet öğrenci kulübümüz kurulmuştur.
Kulüp Listesi
1. SBÜ Bilimsel Araştırma Kulübü
2. SBÜ Birleşen Eller Kulübü
3. SBÜ Çevre Kulübü
4. SBÜ Çocuk Gelişimi ve Mutlu Aile Kulübü
5. SBÜ Gelişim Kulübü
6. SBÜ Genç Mekteb-i Tıbbiyyeliler Kulübü (GMT)
7. SBÜ Genç Vizyon Kulübü
8. SBÜ Genç Yeryüzü Doktarları Kulübü (GYYD)
9. SBÜ Genç Yeşilay Kulübü
10. SBÜ Genç Kızılay Kulübü
11. SBÜ Gezi ve Fotoğrafçılık Kulübü
12. SBÜ Hareketli Yaşam Topluluğu Kulübü
13. SBÜ İbn-i Sina Sağlık Kulübü
14. SBÜ İnsan ve Davranış Kulübü
15. SBÜ Kariyer Kulübü
16. SBÜ Kritik Analitik Düşünme Kulübü
17. SBÜ Kulüb-i Şahane
18. SBÜ Kültür Sanat Kulübü
19. SBÜ Lokman Hekim Etik Değerler Kulübü
20. SBÜ Medeniyet Gençlik Kulübü
21. SBÜ Müzik ve Halk Oyunları Kulübü
22. SBÜ Okçuluk ve Atıcılık Kulübü
23. SBÜ Ombudsmanlık Kulübü
24. SBÜ Oryantiring Kulübü
25. SBÜ Sağlıklı Beslenme ve Sağlıklı Yaşam Kulübü
26. SBÜ Sağlıkta Yönetişim ve İnovasyon Kulübü
27. SBÜ Somalili Öğrenciler Kulübü
28. SBÜ Sosyal Adalet Kulübü
29. SBÜ Sosyal Hizmetler ve Dayanışma Kulübü
30. SBÜ Sosyal Sorumluluk Topluluğu Kulübü
31. SBÜ Spor Kulübü
32. SBÜ Spor ve Yaşam Gönüllüleri Topluluğu
33. SBÜ Tarih Kulübü
34. SBÜ Teknotıp Topluluğu
35. SBÜ Tiyatro Topluluğu
36. SBÜ Uluslararası Doktorlar Derneği Öğrenci Kulübü
37. SBÜ Uluslararası Öğrenci Kulübü
38. SBÜ Yeniler Kulübü
Yeni Kulüp Kurmak İçin Gerekli Formlar
1. Kulüp Tüzüğü
2. Kuruluş- Güncelleme Talep Formu
3. Danışman- Danışman Yardımcısı Kabul Formu
4. Kurucu Üye Formu
5. Faaliyet Planı Bildirim Formu
6. Kurucu Üyelerin Öğrenci Belgesi
5- KÜLTÜR ve SPOR HİZMETLERİ
Daire Başkanlığımız bünyesinde yer alan, toplantı salonları, konferans salonları ile spor salonları ve sahalarının yönetimi, Üniversitemiz bünyesinde yapılacak sosyal, kültürel ve bilimsel etkinlik yazışmalarının takibi, sonuçlandırılması, Üniversiteler Arası Sosyal- kültürel faaliyetlere ve Spor müsabakalarına Üniversitemiz öğrencilerinin katılımının sağlanması ve Üniversitemiz öğrenci kulüplerinin denetim, kuruluş, güncelleme ve etkinlik evraklarının takibi, sonuçlandırılması işlerini sürdürmektedir.
İstanbul ve Ankara da bulunan külliyelerimizde yer alan spor tesislerimizin işleyişi Daire Başkanlığımızca koordine edilmektedir.
6- SAĞLIK HİZMETLERİ
Daire Başkanlığımıza bağlı olarak faaliyetini sürdürmekte olan Mediko Sosyal Merkezlerimiz öğrencilerimiz ile akademik ve idari personellerimiz ve bakmakla yükümlü olduğu aile bireylerine sağlık hizmeti sunmaktadır.
Öğrencilerimizin Sosyal Güvencesi ile İlgili Bilgiler
Ailesinin sağlık güvencesi olan 18-25 yaş arası öğrencilerden, kayıtlı bulundukları okuldan öğrenci belgeleri ile SGK’ya başvurarak ailesinin sosyal güvencesinden yaralanmaya devam edebilirler.
Ailesinin sağlık güvencesi olmayan öğrenciler ise gelir tespiti için ikamet ettiği yerin kaymakamlığına başvurup yeşil kart edinmek yoluyla sağlık kurumlarından faydalanabilirler.
Yabancı uyruklu öğrencilerimizin öncelikle İl Emniyet Müdürlüğü Yabancılar Şubesi’nden TC Kimlik numaralarını (YU numarası) almaları gerekmektedir. Yabancı uyruklu öğrencilerimiz; kendi adlarına SGK’na sağlık primi ödemek şartıyla ya da özel olanaklarıyla (özel sigorta vb.) sağlık kurumlarından faydalanabilirler.
Daire Başkanlığımız bünyesinde; öğrenciler ve mezunlarla birebir görüşmeler yaparak, iş dünyası ile ilişkiler kurarak ve sürdürerek, yurtiçi ve yurtdışındaki diğer eğitim kurumlarıyla bağlantılar oluşturarak, üniversite içindeki diğer bölümler, fakülteler ve öğretim görevlileri ile işbirliği içinde çalışarak hizmetlerini yürütecek kariyer planlama ve danışmanlık hizmeti verecek bir merkez planlaması yapılmaktadır. Kariyer Merkezi öğrenci ve mezunlarına temel olarak aşağıdaki konularda hizmet vermeyi hedeflemektedir.
• Kişilerin kendilerini tanımalarını; ilgi alanları, becerileri, değerleri, yetkinlikleri, kişilik özellikleri hakkında farkındalık sahibi olmalarını sağlamak ve bunları kariyer tercihleri ile nasıl birleştirebilecekleri konusunda yol göstermek.
• Kariyer ve yüksek eğitim planlarına ve kararlarına destek olmak üzere yüksek eğitim, meslek seçimleri, iş dünyası, iş hayatı gibi konularda bilgi edinmelerini sağlamak.
• Profesyonel hayat, iş dünyası, iş dünyasındaki eğilimler ve gelişmeler, iş imkanları hakkında detaylı bilgiler sunmak.
• Kendilerine uygun akademik programlar seçmelerine; iş hayatını daha yakından tanımak için staj, değişim programları, gönüllü çalışmalar, yarı-zamanlı çalışmalar gibi deneyim sahibi olabilecekleri uygulamalarda yer almalarına destek olmak.
• Profesyonel iş yaşamına girmeyi düşünen öğrencilere özgeçmiş hazırlama, mülakat teknikleri, profesyonel ilişkiler kurma becerileri, iş arama teknikleri gibi konularda seminerler düzenlemek ve öğrencileri iş hayatına hazırlamak.
• Yüksek lisans ve doktora eğitimine devam etmeyi planlayan öğrencilere yurtiçi ve yurtdışındaki üniversiteler ve programlarla ilgili bilgileri aktarmak ve ilgili başvurularında destek olmak.
Hamidiye Listesi için tıklayınız...
Gülhane Listesi için tıklayınız...
Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
Mekteb-i Tıbbiyye-i Şahane Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar
0216 777 86 00
saglikkulturspor.db@sbu.edu.tr